Op 16 december 2016
Victor

Verkeersmaatje Victor Veilig, is een 81,3 cm hoge fluorescerend geelgroene pop die geplaatst wordt in de buurt van de Hobokense scholen. Met deze actie wil het districtsbestuur autobestuurders daar trager doen rijden.

De eerste Victor Veilig werd overhandigd door districtsvoorzitter Kathelijne Toen en districtsraadslid Christel Schepers aan Ilse Dom, de directrice van lagere school Sint-Agnes.

Kathelijne Toen, districtsvoorzitter: “Dit is een voorstel van districtsraadslid Christel Schepers. Alle Hobokense basis- en kleuterscholen werden aangeschreven. Eén voor één bevestigden ze om deel te nemen aan deze actie omdat ze het een zeer geslaagd initiatief vinden.”

Tegelijk worden verkeersinfrastructurele aanpassingen gedaan. Schoolomgevingen werden ook al veiliger gemaakt door het plaatsen van verkeersdrempels, de inrichting van een wachtzone, een apart fietspad, de installatie van snelheidsinformatieborden of het plaatsen van paaltjes.  Dit gebeurde al in verschillende straten, onder andere in de Distelvinklaan, de Hendriklei, de Oudestraat en de Pauwenlaan.