JAARMARKT in HOBOKEN: traditie ontmoet vernieuwing

Op 7 september 2016
Koen

In het weekend van 17 t.e.m.19 september vindt de jaarlijkse jaarmarkt van HOBOKEN plaats.

Dit jaar ontmoeten traditie en vernieuwing elkaar.

De cultuur- en verenigingenmarkt op zondag wordt  voor de eerste maal opgesteld in de LOUISALEI , tussen de Hertoglei en Kioskplaats, en vormt zo een haast fysieke schakel tussen het gloednieuw cultuurcentrum GRAVENHOF en de traditionele activiteiten zoals de kermis, rommelmarkt en tentoonstellingen in het centrum van Hoboken

De traditionele jaarmarkt wordt voor de eerste maal georganiseerd door het AMV, de organisatie die o.m. de RUBENSMARKT organiseert. Ook de vee prijskampen, met respect voor dierenwelzijn, en de braderij zijn van de partij.

In de vooravond is er dan HOBOKEN zingt met o.m. GEENA LISA, SILKE MASTBOOMS en aansluiten vuurwerk.

De grootste nieuwigheid is echter het muziek – en circusfestival VIVA LOUISA. Zaterdag en zondag worden er, voor he eerst, meer dan 15 voorstellingen van circusacts geprogrammeerd.

Ligt het zwaartepunt in en rond het Gravenhof, dan zijn e rook voorstellingen op andere locaties in HOBOKEN.

Kortom een traditioneel programma met daarin ruime plaats voor vernieuwing.

Iedereen dus welkom en niet te vergeten: op de jaarmarkt zal ook N.-V.A. HOBOKEN een stand hebben waar je zowel districts- als stedelijke mandatarissen kan ontmoeten en je eigen gezond sapje kan maken met onze sappentrapper

Koen Raets | Districtsschepen Hoboken

Cultuur, Financiën, Locale Economie, Feestelijkheden en Toerisme