N-VA zeer zichtbaar op jaarmarkt in Hoboken

Op 24 september 2021

En of het deugd heeft gedaan, na corona opnieuw veel blije en lachende mensen gezien te hebben. N-VA Hoboken was alvast goed zichtbaar aanwezig op alle activiteiten.

Na een bezoek aan de verenigingenmarkt op zondag, was het tijd voor “ De Koers”. Uiterst aangenaam wel, al die jongeren het beste van zichzelf te zien geven. Ze zagen er alvast stoer uit in hun rennerstenue en hun donkere zonnebrillen en helmen, aldus Schepen voor sport Carine Leys.

Als ludiek intermezzo was er een “Gekke fietsen koers”. Hierbij hebben twee N-VA ploegen het parcours naar best vermogen afgelegd. Heel ludiek uiteraard en zeker voor herhaling vatbaar.

Na een wandeling op de rommelmarkt en de noodzakelijke steun aan de lokale middenstand zijn we nog even langs het Gravenhof gepasseerd. Aangezien het “Feest in den Hof” vrij snel volzet was mogen we hier zeker spreken van een succesverhaal. Onze Burgemeester Kathelijne Toen, ook bevoegd voor jeugd, was verheugd om zo veel blije gezichtjes te zien.

Uiteraard konden we de Foodmarkt niet overslagen. Ook daar was het een prettig samenzijn en kon de lokale horeca toch op heel wat volk rekenen.

Tot slot werden de Hobokense Burgemeester Kathelijne Toen en schepen voor sport Carine Leys nog uitgenodigd om de prijzen van “ De schaal van de Burgemeester” uit te reiken op de plaatselijke tennisclub.

De sfeer zat er m.a.w. goed in en de verschillende clubs genoten van het hernieuwde samenzijn. Missie geslaagd dus.

Op maandag was er de traditionele jaarmarkt waar we met onze “loze vissertjes” de nodige aandacht trokken. Verder hadden we uiteraard ook aan inhoud gedacht en konden de voorbijgangers hun mening geven over de verschillende beleidsdomeinen uit het district. “Goed bezig” was de algemene teneur en de vele nuttige opmerkingen die werden gegeven, zullen we zeker meenemen de volgende jaren.

De eerste gedeputeerde van de provincie Luk Lemmens kwam langs, alsook schepen Wouters en Ait-Daout. Ook zij konden genieten van een zonnige wandeling over de jaarmarkt.

Tot slot, de traditionele afsluiter van de jaarmarkt, het vuurwerk. Blijkbaar hadden de Hobokenaren ook daar echt naar uit gekeken want er was opvallend veel volk dit jaar.

Moe maar voldaan kijken we terug op een geslaagde jaarmarkt.

Wel willen we bij deze graag nog een pluim gooien naar onze vrijwilligers die er alles aan gedaan hebben om er een geslaagd evenement van te maken en zeker ook naar de administratie die dit alles in moeilijke omstandigheden en voortdurend wijzigende maatregelen hebben moeten voorbereiden. Een welgemeend en oprecht dank je wel!

Laat ons hopen dat de editie 2022 zonder enige corona maatregel doorgaan maar intussen kunnen ze ons de editie 2021 toch al niet meer afpakken !

Districtsburgemeester Kathelijne Toen en de N-VA-ploeg van Hoboken