Smaakmaker Sport met Minister Muyters op 14 november 2011

Op 24 november 2011

Sportbeleving is een belangrijke vrijetijdsbesteding van heel wat mensen en dit zowel voor de fysieke gezondheid als voor het sociaal contact. Sporten is meer dan de technische vaardigheid van de sport op zich of de conditie op peil brengen of houden. Het is ook een sociaal gebeuren dat jong en oud verenigt, dat sympathisanten en vrijwilligers op de been brengt.

'Het is precies de combinatie van het sportieve en het sociale die maakt dat deel uitmaken van een sportvereniging een meerwaarde biedt voor de leden en de clubs . Die meerwaarde dienen we dan ook te koesteren en te verhogen waar mogelijk', aldus N-VA districtsraadslid Carine Leys..

Op maandag 14 november om 20.00 uur nodigden we de Hobokense sportclubs uit in het zaaltje achter het cafetaria van sporthal Sorghvliedt voor een gespreksavond rond het thema “Sport in Hoboken” .

We vonden Philippe Muyters, Vlaams Minister van sport(N-VA) , bereid om naar Hoboken af te zakken. Zo kon hij horen wat er leeft in Hoboken en hoe hij als Vlaams Minister van Sport ondersteuning kan bieden aan ons sportief district. Er werd dus van op het hoogste niveau meegeluisterd naar wat er leeft bij de sportclubs in Hoboken.

Na de gespreksavond was er de mogelijkheid om bij een drankje na te praten met Philippe alsook met de Hobokense districtsraadsleden Kathelijne Toen en Carine Leys en met het bestuur van N-VA Hoboken