Vijf tips voor het jaarmarktweekend

Op 17 september 2014

Er staat weer heel wat op het programma tijdens het jaarmarktweekend in Hoboken op zondag 21 en maandag 22 september. Hieronder vindt u vijf hoogtepunten. Het volledige programma vindt u als bijlage.

1. Boucherie Bacul
Op de hoek van de Kapelstraat en de Kioskplaats staat Boucherie Bacul, een ouderwets slagerskraam...zonder vlees. Wat ze wel verkopen ontdekken bezoekers ter plaatse.

2. Expo over WO I
In de Onze-Lieve-Vrouwekerk kan u naar een gratis tentoonstelling over de Groote Oorlog in Hoboken gaan kijken. Drie jaar lang verzamelde de Heemkundige Kring foto's, documenten en voorwerpen over de oorlog en de impact ervan op de inwoners. Op de expo leert u meer over de bezetting en de honger en de miserie die steeds erger werden tijdens de oorlog. Ook de schade door bombardementen en de ontbering van de Hobokense soldaten aan het front ziet u er op foto’s.
3. Hoboken Rockt
Voor de eerste keer is er Hoboken Rockt in park Sorghvliedt. Hoofdact is de lokale covergroep Shift-Lock. Deze zeskoppige band steekt tal van leuke medleys in elkaar en verzint er een hele show bij. Zowel klassiekers als hedendaagse toppers komen aan bod.
4. Aquashow
U kan naar de aquashow van aquariumclub Gracilis aan de Lelieplaats. Een jury keurt vooraf de
showbakken en let daarbij op de vissen, de planten, de stenen, de inrichting van de natuurlijke biotoop en het esthetische aspect.
5. Ambachten- en verenigingenmarkt
Op de ambachtenmarkt aan de Kioskplaats kan u oude beroepen bekijken zoals spinnen, weven, klompen maken en vazen beschilderen. De verenigingenmarkt toont u een breed aanbod van Hobokense verenigingen waar u zich bij kan aansluiten om in uw vrije tijd een hobby of sport uit te oefenen.

Jaarmarktweekend praktisch
·    centrum van Hoboken