Zomer in Hoboken UIT ons kot?

Op 8 juni 2020, over deze onderwerpen: Onze Fractie

Tijdens de zomermaanden heeft Hoboken zoals elk jaar veel te bieden voor de thuisblijvers.

De Corona-pandemie zorgt er dit jaar echter voor dat vele zaken niet zullen kunnen plaatsvinden of alleen onder bepaalde veiligheidsvoorschriften.

De bezorgdheid of we ook deze zomer een bruisend Hoboken mogen verwachten, welke activiteiten zullen kunnen plaatsvinden en of er alternatieven, zowel op cultureel vlak als voor de jeugd, worden voorzien, werd ook door N-VA Hoboken op de districtsraad van mei ter sprake gebracht.

N-VA districtsraadslid Guy Milis: "Als N-VA Hoboken zijn ook wij elke zomer verheugd om de talrijke initiatieven die van Hoboken een bruisend district maken. Zo was het in het pré-coronatijdperk steeds uitkijken naar het diverse aanbod aan activiteiten en hopen  we nu dat de maatregelen van de Nationale Veiligheidsraad het toelaten om zo veel mogelijk te kunnen genieten van de ons vertrouwde initiatieven. We kijken mee uit naar de culturele initiatieven die in de diverse wijken "coronaproof" zullen kunnen plaatsvinden.

Ook voor de jeugdactiviteiten stelde districtsraadslid Tom Peeters dat: "De maatregelen van de Veiligheidsraad zullen bepalen wat er kan plaatsvinden. "Coronaproof" initiatieven , op verschillende locaties en met voldoende monitors om ook onze jeugd maximaal te laten participeren, zouden zeer welkom zijn. We hopen ook voor onze jeugd op een veilige zomer UIT hun kot!"

Samen met u kijken ook wij uit naar een gezond en actieve Hobokense zomer UIT ons kot!